lecsó

Ez az étel az egyik nagy kedvencem, egyszerűen nem tudok annyit enni belőle, hogy megunjam.
Ez az étel nem más, mint a lecsó.

Mióta növényi étrendet követek, kicsit máshogy készítem el, mint régen, de értékéből semmit sem veszített, sőt…
 

Lecsó (7-8 adag):

Hozzávalók: 

  • vöröshagyma: 2 db
  • paradicsom: 1 kg
  • sárga paprika: 750 g
  • kápia paprika: 750 g
  • cukkini: 2 közepes db
  • csicseriborsó (előfőzött vagy konzerv): 300 g
  • fűszerpaprika: 2 púpos ek.
  • só, fekete bors: ízlés szerint

Elkészítés:

  • A vöröshagymát apróra vágjuk és tapadásmentes edényben megpirítjuk pici vízen.
  • Rádobjuk a darabokra vágott friss és aszalt paradicsomot. Mikor kicsit már szétfőtt, hozzádobjuk a felkarikázott paprikákat, és a fűszereket.
  • Mivel a cukkini gyorsabban megpuhul a többinél, később tegyük a lábosba. Az előfőzött, vagy konzerv csicseriborsót elég a cukkinivel együtt hozzáadni.
  • Én nem szoktam túlságosan szétfőzni, kicsit szeretem ha roppanós marad a zöldség benne.
  • Friss kenyérrel fogyasszuk. Előnyben a többgabonás, teljes őrlésű, kovászos fajták!

Tippek:

  • Ha nem szereted a szétfőtt paradicsom héját, akkor elkészítés előtt forrázd és húzd le a paradicsomokról.
  • Apukám tökélyre fejlesztette a lecsókészítés tudományát.

    Ő külön, a sütőben jól megsüt 1-2 db paradicsomot és kápia paprikát. Lehúzza róluk a héjat és leturmixolja őket, majd hozzákeveri a lecsóhoz. Így még intenzívebb lesz a lecsó szaftja, egyszerűen isteni! Ha kicsit több időtök van a főzésre, javaslom mindenképp próbáljátok ki!
lecsó

Tápanyag: (1 adagban – 400 g)

 

·         Energia: 234 kcal

·         Fehérje: 10 g

·         Szénhidrát: 48

·         – ebből cukor: 17 g 

·         Zsír: 3 g 

·         – ebből telített zsír: 0,5 g 

·         Rost: 11 g

 

Szeretnél tippeket kapni tőlünk?

rendszeres tippek kezdőknek és haladóknak egyaránt

További cikkek

Receptek

Rakott karfiol

Általános: Pozitív hatással van az immun- és az emésztőrendszerre Értékes szénhidrát és rost forrás Elkészítési idő: 30 + 35 perc Nehézségi fokozat: közepes Rakott karfiol