Szuperegészséges nasi kétféleképp

Ki ne szeretne nasizni? Szerintünk mindenki! 🙂 

De nem mindegy mit nasizunk! 

Ha nem vagyunk elég felkészültek sokszor kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy már nagyon éhesen kényelmi termékekhez nyúlunk. Ezek legtöbbször sajnos nem támogatják céljaink, egészségünk.

Így jó ha van a tarsolyunkban pár olyan recept, amit könnyű elkészíteni, sok hasznos tápanyagot és energiát szolgáltatnak és bárhová magunkkal vihetjük. Most egy ilyen receptet hoztunk, kétféle elkészítési móddal.

Ugyanazok a hozzávalók, két féle végeredmény. Egyik jobb mint a másik, próbáld ki mindkettőt!

Müzliszelet vagy zabsüti

Hozzávalók: (8 adag)

  • Apró szemű zabpehely: 200 g
  • Őrölt lenmag: 10 g
  • Darált mák: 10 g
  • Dió durvára vágva: 30 g
  • Aszalt sárgabarack: 60 g kockára vágva (vagy bármilyen más aszalt gyümölcs)
  • Datolya kimagozva: 240 g
  • Forró víz: 2-3 dl (müzliszelet 2 dl, zabsüti 3 dl)
  • Magas kakaótartalmú, jó minőségű étcsoki: 100 g

Elkészítés – Müzliszelet:

  • A forró vízzel leöntjük a datolyát és összeturmixoljuk.
  • Az így kapott datolya szószt alaposan elkeverjük a többi hozzávalóval, kivéve az étcsokit.
  • A masszát egy sütőpapírral bélelt tepsiben ellapogatjuk és 180°C-on, légkeveréssel kb 30 perc alatt, kissé ropogósra sütjük.
  • Érdemes félidőben kivenni és még puhán bevagdosni a szeleteket.
  • Amikor már elkészültünk a müzliszelettel, olvasszuk fel vízgőz felett az étcsokit és egy kanál segítségével csíkozzuk be a szeleteket. 
  • Tegyük őket picit hűtőbe, hogy rádermedjen a csoki.

Elkészítés – Zabsüti:

  • A forró vízzel leöntjük a datolyát és összeturmixoljuk. 
  • Az így kapott datolya szószt alaposan elkeverjük a többi hozzávalóval. Az étcsokit durvára vágjuk és szintén hozzákeverjük.
  • A masszát egy sütőpapírral bélelt tepsiben ellapogatjuk és 180°C-on, légkeveréssel kb 15-20 perc alatt megsütjük.

Ugye milyen egyszerű?

Lehet kombinálni bármilyen aszalt gyümölccsel vagy olajos maggal ízlés szerint. Tízórainak, uzsinak, de akár egy rohanós reggelen reggelinek is szuper. 

Ez a recept tartalmaz: teljes értékű gabonát, gyümölcsöt, olajos magot.

A lenmag és a dió pedig kiváló omega-3 forrás.

Tápanyag: (1 adagban)

  • Energia: 262,7 kcal
  • Fehérje: 6g
  • Szénhidrát: 38,5 g
  • Zsír: 10,5
  • Rost: 5,8 g

Iratkozz fel hírlevelünkre és próbáld ki Te is a növényi étrendet a 3 napos INGYENES étrendünk segítségével!

Szeretnél tippeket kapni tőlünk?

rendszeres tippek kezdőknek és haladóknak egyaránt

További cikkek

Csokis kesuszelet
Receptek

Szuperfinom energiaszelet

Az egyik legegyszerűbb nasi receptem osztom most meg Veled.  Az elkészítéshez csupán néhány összetevőre lesz szükséged. A végeredmény pedig ígérem nemcsak ellenállhatatlan lesz, de bármikor

Zöldborsós saláta, bazsalikom szósz
Receptek

A legjobb zöldborsós saláta, bazsalikom szósszal

Ezt a receptet mindenképp készítsd el, ha egy izgalmas salátára vágysz! 🙂 Önmagában is szuper egy könnyű vacsorára, vagy különleges kiegészítője lehet más fogásoknak.