Vegán töltött káposzta

Bármilyen ünnepi fogás elkészíthető 100% növényi alapanyagokból. Igen, még a töltött káposzta is. 🙂

Sokan furcsállják, hogy miért kell hagyományos ételeket, ízeket utánozni vegánként, pedig szerintem annyira egyértelmű. Legtöbben akár 20-30 éven keresztül megszoktunk bizonyos ízvilágot, hagyományokat és ünnepi ételeket. Teljesen természetes, hogy ezek az ételek hiányozhatnak, és ugyanúgy szeretnénk, ha az életünk, az ünnepek részei lennének, attól függetlenül, hogy életmódot váltottunk. 

Így természetesen mióta vegán vagyok, ugyanúgy minden karácsonykor kerül az asztalra töltött káposzta is! Imádom! Ebben az időszakban napi 3x simán tudok enni belőle. 🙂


A töltelékként egy igen tartalmas, gombás, babos, diós masszát használunk, hogy ne csak finom, hanem szuper egészséges is legyen az étel.

Lássunk is hozzá!

Vegán töltött káposzta

Hozzávalók: (8 adag)

  • Vöröshagyma: 200 g (2 fej)
  • Fokhagyma: 3 gerezd
  • Savanyú káposzta: 1 kg aprókáposzta + 10 db levél
  • Csiperke gomba: 250 g
  • Dió: 100 g durvára vágva vagy darálva
  • Főtt barna rizs: 250 g
  • Főtt bab: 250 g 
  • Sűrített paradicsom: 100 g
  • Só, őrölt feketebors, borsikafű, babérlevél édes és füstölt fűszerpaprika: ízlés szerint

Elkészítés:

  •  Elsőként kóstoljuk meg a savanyú káposztát és ízlésünknek megfelelően mossuk át a felét – harmadát.
  • A töltelékhez pici vízen lepirítunk egy apróra vágott vöröshagymát és  a gombát, majd összekeverjük a főtt babbal, a főtt barna rizzsel, a durvára vágott dióval, a sűrített paradicsom felével és ízlés szerint fűszerezzük sóval, borssal, őrölt babér levéllel, fűszerpaprikával és egy gerezd zúzott fokhagymával.
  • Megtöltjuk vele a leveleket úgy, hogy kb 1 evőkanálnyit a levél aljára teszünk, behajtjuk a két oldalát és feltekerjük. (Ha marad töltelékünk készíthetünk belőle gombócokat, amit belefőzhetünk a töltött káposztába, vagy le is fagyaszthatjük).
  • Egy edényben lepirítjuk a másik apróra vágott vöröshagymát, rátesszük a káposzta azon felét, amit átmostunk.
  • Megszórjuk a fűszerekkel, rádobunk 1 gerezd fokhagymát felszeletelve, majd rápakoljuk a töltelékeket.
  • Rápakoljuk a káposzta másik felét, ugyanúgy megszórjuk a fűszerekkel, a fokhagymával, rátesszük a maradék sűrített paradicsomot, felöntjük annyi vízzel hogy ellepje és összefőzzük!
  • Tálalhatjuk natúr szójajoghurttal vagy kesuföllel és friss petrezselyemmel.

Tápanyag: (1 adagban)

  • Energia: 208 kcal
  • Fehérje: 9,2 g
  • Szénhidrát: 27,9 g
  • Zsír: 8,5 g
  • Rost: 7,9 g

Szeretnél tippeket kapni tőlünk?

rendszeres tippek kezdőknek és haladóknak egyaránt

További cikkek

Csokis kesuszelet
Receptek

Szuperfinom energiaszelet

Az egyik legegyszerűbb nasi receptem osztom most meg Veled.  Az elkészítéshez csupán néhány összetevőre lesz szükséged. A végeredmény pedig ígérem nemcsak ellenállhatatlan lesz, de bármikor

Zöldborsós saláta, bazsalikom szósz
Receptek

A legjobb zöldborsós saláta, bazsalikom szósszal

Ezt a receptet mindenképp készítsd el, ha egy izgalmas salátára vágysz! 🙂 Önmagában is szuper egy könnyű vacsorára, vagy különleges kiegészítője lehet más fogásoknak.